Tuesday, April 28, 2009

愛的不息流轉是最好的治癒

自從在父親過世週年發表『流轉不息的愛:正視生命的最後一堂課』之後,半年來我陸續接到許多來信,有些是簡短的表達謝意,給予鼓勵,有些是長長的分享個人的心路,有些是正經歷著我們家人當初的境遇,有被了解的安慰。

這些來信帶給我的是一波又一波的善意和好的能量,有時看到大家面臨失去家人的痛,我也心痛難當,眼淚直流,但是相對的也感覺到很強烈的愛,彼此對家人的愛都是絕對而單純的,這些愛的感覺就是活著的人的希望,也是幫助我治癒的力量。

藉著這樣的好緣,我希望能更加擴大自己的能量場,連結更多的愛和善意,修習出更洗練的生命態度,不再輕易破功,讓抱怨和挫折感沖淡這樣的好氣場。

這個雨後的早晨,讀了幾封讀者的信,像是打通了任督二脈一樣,心神氣爽,不是因為被感謝而覺成就,實在是震撼於心靈的互通,彼此的身受都得到共鳴和了解,不相識的人可以互相支持和鼓勵,而療傷的過程就在愛的傳達中靜靜的展開。

實在謝謝這樣的因緣。
Share

10 comments:

Anonymous said...

景南

妳好
昨天和千姬聯絡
她給我妳的網站訊息

有空到南加州請與我們連絡
我的email: melodiechang@cox.com

張徐慧媚

BT said...

Your article is really great and touching. I would like to ask if this article has an English version. I would like to share with some younger kids (ABC); however, they can speak and understand Mandrian but don't know how to read Chinese. I think the good message can be passed to the younger generation if an English version is available. Thanks so much for your article.

My e-mail address is taikuanly@hotmail.com

穆景南 said...

dear BT,

yes, we are working on the english version.it takes more time than we expected, not because the language, but for the emotions.
again it's a process of self-healing for me and my sisters. please give us some more time to do it. thanks.

love chin-nan

Yoshida Kao said...

有幸經由朋友分享看到您的文章, 很感動, 收穫不少, 感謝!

Y.E.S. at Torrance said...

Dear Chin-Nan,
很高興從朋友轉來的文章分享中認識妳,我可能與妳年齡相彷,多年前就開始思索生命與價值與身後事的安排,曾告訴我先生以後將我骨灰灑在南加靠近Pacific的海洋中,身後的我要自在游走加州與台灣兩地,精神常伴在台的親友和在加州的下一代,孩子不必為越洋掃墓而煩惱.我很能體會令尊的想法,生前自在,身後瀟灑.謝謝妳的分享.

Yvonne at Torrance

Camille said...

謝謝你的文章,讓我在慌亂緊張的情形下,穫得安慰,並且將此文章轉給相關的朋友,他們也很感動,目前我父親也在醫療上給予他自己的決定,雖然會有不捨,但是透過你的分享,我慢慢接受可能發生的情形,儘可能多陪伴及讓他感到愉快,謝謝你~

穆景南 said...

玟瑾 你好

謝謝你也
祝福你和伯父有值得留念的相處時光
得喜悅與溫興

景南

gqemily said...

Hi Chin-Nan,
Friend sent your article today.My mom passed away in Aug and the sitution I faced similar to yours.
It's very hard for me to accept the
truth but I have no choice. Thanks for sharing and it's what I want to do for for somebody needed but you did a great job already.

love, Emily

穆景南 said...

dear emily,

thank you for the feedback. love and time is the best healing power, luckily we all have it. take good care of yourself now.

love chin-nan

gqemily said...

hi Chin-Nan,
thanks.
my mom is an eternal sunshine living in my mind forever.
take care,
Emily